čtvrtek 6. srpna 2015

Úplné zatmění Měsíce 28.9. 2015

Mám tu malé upozornění pro astronomy a pro ty kteří chtějí vidět zatmění také. Mám tu pro vás dobrou zprávu. Bude viditelné z celé České republiky a navíc se tak stane ve sváteční den, takže většina lidí bude mít volno. No, a to už nám zbývá jen to zatraceně nevytpytatelné počasí. A hlavně neprospěte celou noc! Doporučil bych vám si zdřímnout pár hodin přes den a bude se vám potom brzy ráno lépe vstávat. Mě se párkrát stalo to, že mě vzbudil budík a po vypnutí budíku jsem zase usl. No, ale teď k věci. Všechny fáze zatmění budou trvat od 2:10 až do 7 hodin. Dám sem tabulku. FÁZE KTERÉ JSOU OZNAČENÉ TOUTO HVĚZDIČKOU * NEJSOU POZOROVATELNÉ OČIMA!
Pro trpělivé bych doporučil pozorovat od 3:07 ráno, protože v té době začne ubývání srpku. Úplné zatmění začne ve 4:10 ráno. A kdy skončíte s pozorováním záleží jen na vás ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat